مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 10:402021-09-22بين الملل

«میلی» و «گراسیموف» با یکدیگر ملاقات کردند


رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا و همتای روسی پس از خروج غیر مسئولانه نظامیان ایالات متحده از افغانستان، در فنلاند با یکدیگر دیدار کردند.

- به نقل از آسوشیتدپرس، مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با والری گراسیموف همتای روس خود در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار کرد.

دیدار مذکور در حالی صورت می گیرد که آمریکا اخیرا خروجی غیر مسئولانه و پر هیاهو از افغانستان داشته است و در تلاش است حق داشتن پایگاه نظامی و سایر حمایت های ضد تروریستی در کشورهای هم مرز با افغانستان را به دست بیاورد؛ اقدامی که مسکو مطلقا با آن مخالف است.

آسوشیتدپرس مدعی شده است که آمریکا بدون حضور نیروهایش در میدان، باید پایگاه های بیشتر، اشتراک اطلاعات و سایر توافقنامه ها برای کمک به نظارت بر القاعده و داعش در افغانستان ایجاد کند تا مطمئن شود آنها مجددا تجمع نکرده و تهدیدی از جانب شان متوجه آمریکا و متحدانش نمی شود.

میلی از ارائه جزییات این دیدار به خبرنگاران خودداری کرد، اما دیو باتلر سخنگوی میلی در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت که این دیدار ادامه مذاکرات با هدف بهبود ارتباطات رهبری نظامی بین دو کشور به منظور کاهش ریسک و رفع مناقشه عملیاتی بوده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«میلی» و «گراسیموف» با یکدیگر ملاقات کردند

«میلی» و «گراسیموف» با یکدیگر ملاقات کردند