مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 04:502021-09-22فرهنگي

بنیانگذاری اولین انجمن ادبی یزد توسط امیرالشعرای بزرگان ادبی پایتخت


«سید حسن شکوهی یزدی» سخنور و روزنامه نگار یزدی که در میان بزرگان ادب پایتخت ملقّب به «امیر الشّعراء» بود، از بنیانگذاران نخستین انجمن ادبی رسمی یزد است؛ - ایسنا/یزد سید حسن شکوهی یزدی سخنور و روزنامه نگار یزدی که در میان بزرگان ادب پایتخت ملقّب به امیر الشّعراء بود، از بنیانگذاران نخستین انجمن ادبی رسمی یزد است؛ انجمنی که از آثار نیک آن به غیر از رشد و تعالی فرهنگ و ادب یزد و پرورش شعرا، چاپ کتاب ارزنده و به یادماندنی تاریخ یزد اثر عبدالحسین آیتی بود.

حسین مسرّت پژوهشگر و نویسنده یزدی در گفت و گو با ایسنا از میرزا سید حسن شکوهی به عنوان یکی از مشاهیر به نام استان یزد در حوزه سخنوری و روزنامه نگاری یاد کرد و گفت: وی فرزند سیّد علی ملک السّادات از اعیان میان کوه که سمت نیابت حکومت را در آن ولایت داشت و از نوادگان میرزا علی نقی وقت السّاعتی از عالمان و فقهیان نام بردار یزد در عصر قاجار بود که در مدرسه شاهزاده محمّدولی میرزا (مدرسه امام خمینی کنونی) جنب چهارسوق یزد تدریس می کرد.

وی ادامه داد: سید حسن در سال 1271 هجری شمسی در روستای بنادک سادات منطقه میان کوه یزد از توابع شهرستان مهریز به دنیا آمد.

این پژوهشگر فرهنگی استان یزد با بیان این که شکوهی برای فراگیری دانش راهی یزد شد و مقدّمات علوم قدیمه را در مدرسه خان یزد و عروض و قاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیانگذاری اولین انجمن ادبی یزد توسط امیرالشعرای بزرگان ادبی پایتخت

بنیانگذاری اولین انجمن ادبی یزد توسط امیرالشعرای بزرگان ادبی پایتخت