مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 20:202021-09-21فرهنگي

چرا برخی ملودی ها مدام دزدیده می شوند؟


با اعتقاد بر اینکه تقریبا در تمامی موارد علت سرقت هنری از یک اثر موسیقایی کیفیت بالای اثر و موفقیت آن در عرصه موسیقی است، - در این زمینه توضیحاتی را مطرح کرد.

او درباره علت سرقت هنری در آثار موسیقایی چنین توضیح می دهد: وقتی یک ملودی خاص در بین مخاطبان محبوب شده باشد و افراد زیادی به آن گوش سپرده باشند که بتوان آن را از نظر مخاطبان یک اثر موفق نامید، در نتیجه عده ای در زمان حیات آهنگساز، در همان کشور یا از جغرافیای دیگری از آن ملودی موفق استفاده کرده، آن را تا حدودی تغییر داده و در کار خود استفاده می کنند که البته نام این کار اگر بدون اجازه خالق اصلی اثر و درج در آلبوم باشد، چیزی جز سرقت هنری نیست.

این هنرمند در گفت وگو با ایسنا درباره فقر ملودی در ایران و دلایل رعایت نشدن کپی رایت ادامه می دهد: به طور کلی می توان گفت تا زمانی که اثری موفق نباشد به صورت غیرمجاز از آن استفاده نمی شود؛ چرا که اگر از بعد اقتصاد هنر ما یک قطعه موسیقی را دارای ارزش مادی و یک کالای هنری بدانیم، آن وقت طبیعی است که بدانیم هیچ کس خواهان دزدیدن جنس بی ارزش نیست.

چه می شود که برخی از ملودی ها موفق هستند؟ داوودی می گوید: در عصر طلایی ملودی سازی در ایران، با وجود اینکه مشکلات عدیده ای اعم از کیفیت پایین ارکسترها و امکانات ضبط یا ارکستراسیون های ضعیف وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی ملودی ها مدام دزدیده می شوند؟

چرا برخی ملودی ها مدام دزدیده می شوند؟