مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 07:052021-09-21اقتصادي

احتمال بازنگری در قانون برای اسقاط خودروهای فرسوده


، سازمان حفاظت محیط زیست از سال 97 تا کنون حتی دستورالعمل شاخص کیفیت هوا را نیز تدوین و ابلاغ نکرده است تا بر اساس آن در تکلیف دستگاهها برای انجام وظایفشان مشخص شود.

- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم گفت: سازمان برنامه و بودجه از سال 97 یک ریال برای قانون هوای پاک اعتبار نداده است.

از آنجا که انگیزه و اراده ای در محیط زیست برای رفع مشکل آلودگی هوا وجود ندارد در قانون برای اسقاط خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروسازان بازنگری خواهیم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمیه رفیعی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص واردات خودرو گفت: بر اساس این مصوبه وارد کنندگان موظفند به ازای واردات خودرو نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کنند.

البته اسقاط خودروهای فرسوده نباید منوط به واردات خودرو شود اما فراکسیون محیط زیست مجلس در حال بازنگری در قانون است تا خودروسازان نیز موظف شوند به ازای تولیدات خود بخشی از خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند.

از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، بخش بر زمین مانده قانون هوای پاک رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به تغییر قانون فرسودگی خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس تعریف جدید فرسودگی خودروها در کشور، هم اکنون حدود 20 درصد خودروهای کشور در رده خودروهای فرسوده قرار می گیرند که این خودروها 40 درصد آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال بازنگری در قانون برای اسقاط خودروهای فرسوده

احتمال بازنگری در قانون برای اسقاط خودروهای فرسوده