مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-21فرهنگي

کتابی درباره پیاده روی اربعین برای نوجوانان که نامش را از نوحه میثم مطیعی گرفت


«به یادت چله نشینم» اولین اثر برای نوجوان با موضوع پیاده روی اربعین است که با توصیف معنوی و حال و هوای عرفانی ، نوجوانان را با فرهنگ عاشورایی و پیاده روی عبادی سیاسی اربعین آشنا می کند.

- مهدی مطهری از فعالان فرهنگی و نویسنده کتاب به یادت چله نشینم که درباره حضور نوجوانان در پیاده روی اربعین است، در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: این کتاب اولین اثر برای نوجوان با موضوع پیاده روی اربعین است که با توصیفات معنوی و حال و هوای عرفانی ، نوجوانان را با فرهنگ عاشورایی و پیاده روی عبادی سیاسی اربعین آشنا می کند.

وی درباره چرایی تالیف این اثر اظهار داشت: چند سالی بود که در پیاده روی اربعین شرکت می کردیم و ظرفیت های عظیم این حماسه را درک کرده بودیم و با توجه به اینکه علما و فضلا پیاده روی اربعین را با مدینه فاضله مقایسه می کنند، از این رو حس کردم که می شود از این ظرفیت بالا استفاده مطلوب برای نوجوانان داشت.

مطهری با تاکید بر اینکه به یادت چله نشینم به یکی از ابعاد مغفول در پیاده روی اربعین می پردازد، اضافه کرد: یکی از ابعاد مغفول، حضور نوجوانان بود.

با توجه به اینکه در پیاده روی اربعین می توان مباحث تربیتی را لحاظ کرد، از این رو کتاب پس از پیاده روی اربعین در سال 97 نوشته شده و تالیف آن سه ماه به طول انجامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابی درباره پیاده روی اربعین برای نوجوانان که نامش را از نوحه میثم مطیعی گرفت

کتابی درباره پیاده روی اربعین برای نوجوانان که نامش را از نوحه میثم مطیعی گرفت