مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 20:402021-09-20سياسي

مجلس: مرجع راستی آزمایی رفع تحریم ها باید نهادی فراقوه ای و حتی جدید باشد


در گزارش مرکز پژوهش های مجلس بیان شده که مرجع راستی آزمایی رفع تحریم ها که می تواند یک نهاد فراقوه ای نظیر شورای عالی امنیت ملی یا هیات عالی نظارت بر برجام یا حتی یک نهاد جدید با بدنه کارشناسی قوی و دبیرخانه ثابت باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی درباره راستی آزمایی رفع تحریم ها پیشنهاد کرد: یک نهاد فراقوه ای نظیر شورای عالی امنیت ملی و هیات عالی نظارت بر برجام و یا نهاد جدید با بدنه کارشناسی و دبیرخانه، متولی و مرجع راستی آزمایی رفع تحریم ها باشد.

معاونت مطالعات اقتصادی این مرکز در گزارشی براساس مفاد ماده (7) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و همچنین سیاست حرف قطعی جمهوری اسلامی ایران، راستی آزمایی رفع تحریم ها و انتفاع اقتصادی ایران از آن محل، باید یکی از مطالبات اصلی و اجتناب ناپذیر دستگاه سیاست خارجی کشور در هر روند مذاکراتی عنوان کرد.

به این معنا که رفع تحریم های ایران، غیر از ابعاد حقوقی (رفع تحریم روی کاغذ) باید مستلزم انتفاع واقعی اقتصاد ایران از ناحیه رفع تحریم ها باشد.

بر اساس این گزارش با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم، چنانچه موضوع راستی آزمایی رفع تحریم ها، مورد توجه جدی قرار گیرد؛ گزارش پیش رو می تواند به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس: مرجع راستی آزمایی رفع تحریم ها باید نهادی فراقوه ای و حتی جدید باشد

مجلس: مرجع راستی آزمایی رفع تحریم ها باید نهادی فراقوه ای و حتی جدید باشد