مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 12:352021-09-20بين الملل

پوتین حکم ویژه مقابله با کشورهای تحریم های کننده روسیه را تمدید کرد


رییس جمهور روسیه حکم دولتی مقابله با کشورهای تحریم کننده این کشور را یک سال دیگر تمدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه حکم تمدید برخی اقدامات اقتصادی ویژه علیه کشورهایی که روسیه  را تحریم کرده اند، تمدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس در این فرمان آمده است که این حکم که مورخ ششم اگوست 2014 صادر شده تا 31 دسامبر 2022 تمدید شده است.

بر اساس این گزارش، در مارس 2014 ، به دلیل وضعیت در اوکراین ، میان سران این دو کشور عضو اتحادیه اروپا با روسیه و اوکراین در سال 2015 امضا شد.

 سال 2014 با ساقط کردن دولت روس گرای ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور وقت اوکراین با حمایت برخی کشورهای اروپایی و آمریکا و روی کار آمدن دولت غربگرا، روابط کی یف با مسکو به شدت متشنج شد.

همزمان با این تحولات، مناطق شرقی اوکراین که اکثریت جمعیت آنها را روس تبارها تشکیل می دهند، به صحنه درگیری آنها با ارتش اوکراین تبدیل شد و کار به جایی رسید که دو منطقه لوهانسک و دونتسک، اعلام جمهوری خودخوانده کردند و از آن زمان درگیری ها ادامه دارد.

همچنین در منطقه شبه جزیره کریمه، درباره استقلال از اوکراین و الحاق به فدراسیون روسیه همه پرسی انجام شد و اکثریت ساکنان این منطقه به الحاق به مسکو رای مثبت دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین حکم ویژه مقابله با کشورهای تحریم های کننده روسیه را تمدید کرد

پوتین حکم ویژه مقابله با کشورهای تحریم های کننده روسیه را تمدید کرد