مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-20سياسي

امام زاده ابراهیم(ع) شیراز؛ یک بقعه و هزاران نقش


بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، یکی از زیباترین آثار تاریخی مذهبی شیراز است که برخی از تاریخ نویسان، ایشان را فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در یکی از محله های قدیمی شیراز، آنجا که بسیاری از بزرگان در دارالسلام آرمیده اند؛ بقعه ای زیبا و سرشاز از عظمت وجود دارد که برخی آن را متعلق به فرزند امام کاظم(ع) می دانند و روایت شده که امام(ع) وی را سخی ترین، شجاع ترین و عابدترین فرزندان خود بعد از امام رضا(ع) می دانست.

  بنابر اسناد تاریخی، حضرت امامزاده ابراهیم(ع) پس از اخذ امان نامه به دنبال قیامش بر علیه مامون به گسترش معارف اهل بیت(ع) همت گمارد، اما زمانی که برادر بزرگوارشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توسط مامون به شهادت رسید؛ علیه مامون دست به قیام زد ولی متاسفانه قیامشان به موفقیت نینجامید.

چون فرزندان امامزاده ابراهیم(ع) از صاحب منصبان بودند، برای وی امان نامه ای گرفتند و حضرت رهسپار شیراز شد و در این شهر اقامت گزید.

مأمون از محبوبیت و نفوذ وی در میان مردم هراس داشت، بنابراین به وسیله سم ایشان را به شهادت رساند.

در کتاب تذکره دلگشا آمده: و از جمله بقاع، بقعه امامزاده ابراهیم است که حال، قریب به دروازه شاه داعی الی الله واقع است و جمعی آن حضرت را ولد صلب امام موسی کاظم (علیه السلام) می دانند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام زاده ابراهیم(ع) شیراز؛ یک بقعه و هزاران نقش

امام زاده ابراهیم(ع) شیراز؛ یک بقعه و هزاران نقش