مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 14:002021-09-18سياسي

بازگشت رییسی به تهران


مهمترین دستاورد این سفر تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی با اجماع هر 8 عضو سازمان منطقه ای شانگهای بود.

- رییس جمهوری اسلامی ایران پس از سفری سه روزه به تاجیکستان و شرکت در نشست سران سازمان شانگهای و همچنین دیدار رسمی دو جانبه با رییس جمهور تاجیکستان و دیدار از شهر کولاب، لحظاتی قبل وارد تهران شد به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در سفر به تاجیکستان علاوه بر حضور و سخنرانی در اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای، با روسای جمهور ازبکستان، بلاروس، قزاقستان و ترکمنستان و نخست وزیران پاکستان، ارمنستان و تاجیکستان دیدار کرد.

رییسی همچنین در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان حضور یافته و در جمع آنان سخنرانی کرد.

حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه ملی تاجیکستان از دیگر برنامه های رییس جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان بود که در این مراسم دکترای افتخاری این دانشگاه به دکتر رییسی اعطا شده و وی به عنوان عضو افتخاری هیات علمی این دانشگاه انتخاب شد.

رییسی همچنین با حضور و سخنرانی در اجلاس پیمان امنیت دسته جمعی با موضوع افغانستان که در حاشیه نشست سران سازمان شانگهای برگزار شد، دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را درخصوص افغانستان تشریح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت رییسی به تهران

بازگشت رییسی به تهران