مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 06:552021-09-18بين الملل

طالبان: تشکیل دولت دائم روزها یا ماهها طول می کشد


یکی از سخنگویان طالبان می گوید تشکیل دولت دائم از اولویت های این گروه است اما این روند ممکن است روزها یا ماه ها طول بکشد.

- ، سهیل شاهین سخنگوی طالبان در گفتگو با تلویزیون رسمی ژاپن (ان اچ کی) از طرح این گروه برای انتقال قدرت به حکومت دائم خبر داد و گفت با توجه به موقت بودن دولت جدید، انتظار اعمال برخی تغییرها وجود دارد.

شاهین در ادامه افزود: نیاز به تعیین فوری کابینه دائم، یک مطالبه مردمی است حال آنکه این روند ممکن است روزها و حتی ماه ها طول بکشد.

وی ادامه داد: عدم قطعیت درباره چارچوب زمانی تشکیل دولت دائم، دلیل لغو مراسم تحلیف دولت جدید بود حال آنکه این مسئله به کشورهایی که از آنها برای حضور در مراسم دعوت شده بود؛ اطلاع داده شد.

شاهین همچنین از تداوم ارتباط طالبان و آمریکا بعد از پایان عملیات خروج نظامیان خارجی از افغانستان خبر داد و گفت آمادگی برقراری روابط دوجانبه با آنها را داریم و از واشنگتن می خواهیم که دارایی های افغانستان را آزاد کند.

ذبیح الله مجاهد دیگر سخنگوی طالبان نیز روز پنجشنبه در مصاحبه با ان اچ کی گفته بود که دولت موقت افغانستان، از راه دیپلماسی، خواستار ایجاد رابطه ای خوب با جامعه بین الملل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: تشکیل دولت دائم روزها یا ماهها طول می کشد

طالبان: تشکیل دولت دائم روزها یا ماهها طول می کشد