مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 05:202021-09-18پزشكي

میزان شیوع آسیب های چشمی ناشی از دیابت در کشور


نتایج یک تحقیق بیانگر این است که سالیانه بیش از یک درصد مبتلایان به دیابت، آسیب شدید به شبکیه را تجربه و نیاز به درمان با لیزر پیدا می کنند.

- نتایج یک تحقیق بیانگر این است که سالیانه بیش از یک درصد مبتلایان به دیابت، آسیب شدید به شبکیه را تجربه و نیاز به درمان با لیزر پیدا می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکیه محل تشکیل تصویر چشم و انتقال داده ها به مغز است که از این طریق ما میتوانیم تصویر اشیاء را تشخیص دهیم و آسیب به این قسمت چشم که تحت عنوان رتینوپاتی نامیده می شود، می تواند درجاتی از اختلال بینایی از تاری دید تا کوری را ایجاد کند.

عوامل مختلف در بروز رتینوپاتی دخیل هستند؛ یکی از این عوامل ابتلا به بیماری دیابت است که طی آن به دلیل تغییرات ایجاد شده در رگ های خونی باعث نشت مایع یا خون و نهایتا تخریب شبکیه به درجات مختلف می شود و هرچه طول عمر بیماری دیابت بیشتر باشد احتمال ایجاد این عارضه بیشتر می شود.

کنترل فشار خون، قند و قطع سیگار از جمله عواملی هستند که میتوانند از بروز رتینوپاتی پیشگیری و یا بروز آن را به تعویق بیندازند و از شدت آن بکاهند.

اخیرا مطالعه ای در مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان بیماریهای متابولیک در بستر مطالعه قند و لیپید تهران انجام شده که طی یک بررسی 10 ساله نشان میدهد سالیانه بیش از یک درصد از مبتلایان دیابت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان شیوع آسیب های چشمی ناشی از دیابت در کشور

میزان شیوع آسیب های چشمی ناشی از دیابت در کشور