مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-18اجتماعي

سفره های آب ایران کوچک، کوچکتر می شود


آب این مایه حیات این روزها به یکی از معضلات اصلی جهان و البته ایران تبدیل شده و روز به روز بر نگرانی ها برای تامین آن افزوده می شود.

استان البرز هم از این امر مستثنی نیست و چه بسا به دلیل سایه سنگین تهران و تامین بخشی از آب پایتخت، - ایسنا/البرز آب این مایه حیات این روزها به یکی از معضلات اصلی جهان و البته ایران تبدیل شده و روز به روز بر نگرانی ها برای تامین آن افزوده می شود.

استان البرز هم از این امر مستثنی نیست و چه بسا به دلیل سایه سنگین تهران و تامین بخشی از آب پایتخت، البرز که به ایران کوچک معروف است را بیشتر درگیر این ماجرای محیط زیستی کرده باشد.

از طرفی آمارها وضعیت خوبی را برای آینده تامین آب در تهران و کرج نشان نمی دهد.

سدهای کرج و طالقان که از سدهای مهم و اصلی تامین آب تهران و استان البرز به شمار می روند با وجود اینکه توان ذخیره 600 میلیون متر مکعب آب را دارند در حال حاضر نیمی از این رقم را در دل خود ذخیره دارند و با توجه به پیش بینی های اخیر سازمان هواشناسی و ادامه کمبود بارش ها این رقم همچنان روبه کاهش است.

و اما وضعیت سفره های زیر زمینی وخیم تر گزارش شده و علاوه بر کمبود بارش ها عواملی دیگر از جمله رشد بی رویه جمعیت و افزایش روز افزون نیاز به آب شرب بر این خالی تر شدن سفره های زیر زمینی بیشتر تاثیر گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفره های آب ایران کوچک، کوچکتر می شود

سفره های آب ایران کوچک، کوچکتر می شود