مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 03:302021-09-18پزشكي

جمعیت پنهانی که می توانند کانون جدی عفونت کرونایی شوند


تنها پرسنل خدمات درمانی آن دسته از پرسنلی که در بخش های ICU مستقر و با بیماران فرم شدید در ارتباط نزدیک هستند، باید کاندیدای دوز سوم شوند و در پروتکل های واکسیناسیون قرار گیرند.

- تنها پرسنل خدمات درمانی آن دسته از پرسنلی که در بخش های ICU مستقر و با بیماران فرم شدید در ارتباط نزدیک هستند، باید کاندیدای دوز سوم شوند و در پروتکل های واکسیناسیون قرار گیرند.

هر چند که در روزهای اخیر واکسیناسیون جمعی علیه ویروس کرونا در کشور سرعت گرفته است ولی محققان بر واکسیناسیون جمعیت پنهان و آشکار اتباع خارجی ساکن در کشور تاکید دارند؛ چرا که آنها معتقدند این جمعیت پنهان و آشکار در صورت عدم واکسیناسیون، می توانند به عنوان کانون های شروع عفونت های جدی محسوب شوند.

پروفسور قاسم آهنگری، متخصص ایمونوژنتیک و استاد تمام دپارتمان ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور گفت: این روزها شاهد سرعت بخشی در زمینه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا هستیم و لازم است Mass Vaccination (واکسیناسیون عمومی) سرعت بیشتری گیرد؛ چرا که واکسن های طراحی شده دو دوزی است و واکسیناسیون انجام شده Immune Protection (حفاظت ایمنی) ایجاد می کند نه Full Immune Protection (حفاظت کامل ایمنی).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت پنهانی که می توانند کانون جدی عفونت کرونایی شوند

جمعیت پنهانی که می توانند کانون جدی عفونت کرونایی شوند