مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 18:502021-09-16سياسي

«ماکرون» و «مرکل» به تداوم همکاری نزدیک میان دو کشور متعهد شدند


صدراعظم آلمان و رییس جمهور فرانسه در دیدار روز پنج شنبه بر حفظ همکاری نزدیک میان دو کشور تا زمان تشکیل دولت جدید در آلمان متعهد شدند.

- به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که در دوره 16 ساله صدارت خود با چهار تن از رؤسای جمهور فرانسه از نزدیک همکاری کرده است، روز پنج شنبه با امانوئل ماکرون دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف توافق کردند که تا زمان تشکیل دولت جدید در آلمان (پس از انتخابات 26 سپتامبر) دو کشور به همکاری نزدیک خود ادامه دهند.

ماکرون بر روی پله های کاخ الیزه و پیش از شرکت در مراسم شام با حضور صدراعظم آلمان، در خصوص این توافق دوطرفه گفت: تا زمان تشکیل دولت (آلمان)، خانم صدارعظم، آنگلا مرکل، و خودم همانگونه که از روز اول انجام داده ایم به همکاری نزدیک بر سر موضوعات مهمی که درصدد ارائه راه حلهایی فرانسوی- آلمانی برای آنها هستیم، ادامه خواهیم داد .

آنگلا مرکل نیز در مقابل گفت: ما همچنین گفتگو کردیم که می خواهیم همه چیز را از جانب آلمان میسر سازیم، بنابراین هیچ وقفه ای در تصمیمات ضروری که باید گرفته شود، بوجود نمی آید .

صدراعظم آلمان همچنین خاطرنشان کرد که طیف موضوعات مورد بحث و بررسی دو کشور از افغانستان و بلاروس و اوکراین گرفته تا موضوع کاهش گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را دربر می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ماکرون» و «مرکل» به تداوم همکاری نزدیک میان دو کشور متعهد شدند

«ماکرون» و «مرکل» به تداوم همکاری نزدیک میان دو کشور متعهد شدند