مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 18:002021-09-16بين الملل

بلینکن: فرانسه شریک حیاتی ما در ایندوپاسیفیک است


وزیر خارجه ایالات متحده ضمن استقبال از کشورهای اروپایی که در منطقه ایندوپاسیفیک ایفای نقش می کنند، کشور فرانسه را یک شریک حیاتی در این منطقه خواند.

- به نقل از رویترز، آنتونی بلیکن وزیر خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه به وقت محلی در یک کنفرانس خبری که پس از دیدار وزرای خارجه و دفاع آمریکا و استرالیا در واشنگتن برگزار شد، گفت که ایالات متحده از کشورهای اروپایی که نقشی مهم در منطقه ایندوپاسیفیک ایفا می کنند، استقبال می کند.

وی در ادامه در تلاش برای دلجویی از مقامات پاریس که از فسخ قرارداد 90 میلیارد دلاری خود با استرالیا برای ساخت زیردریایی به خشم آمده اند، مدعی شد که فرانسه به ویژه یک شریک حیاتی بشمار می رود .

گفتنی است، روز گذشته (چهارشنبه) جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده از انعقاد یک توافقنامه همکاری سه جانبه میان کشورهای انگلیسی زبان آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به (AUKUS) خبر داد؛ توافقنامه ای که هدف آن به اشتراک گذاری فناوریهای دفاعی پیشرفته و همچنین شامل توسعه زیردریایی با سوخت هسته ای برای استرالیا است.

روز پنج شنبه (16 سپتامبر) یک روز پس از امضای این توافقنامه، آنتونی بلینکن به همراه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با همتایان استرالیایی خود- ماریز پِین وزیر خارجه و پیتر داتِن وزیر دفاع استرالیا- دیدار و گفتگو کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: فرانسه شریک حیاتی ما در ایندوپاسیفیک است

بلینکن: فرانسه شریک حیاتی ما در ایندوپاسیفیک است