مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 شهریور 1400 ساعت 04:502021-09-13اقتصادي

رهاسازی زنبور برای حفاظت از مزارع پنبه سروستان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: با هدف مبارزه بیولوژیک با آفت هلیوتیس (کرم قوزه) 20 هزار زنبور براکون در سطح 5 هکتار از مزارع سایت الگویی پنبه شهرستان در بخش کوهنجان رهاسازی شد.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: با هدف مبارزه بیولوژیک با آفت هلیوتیس (کرم قوزه) 20 هزار زنبور براکون در سطح 5 هکتار از مزارع سایت الگویی پنبه شهرستان در بخش کوهنجان رهاسازی شد.

سهراب عاشوری دوشنبه 22 شهریور به خبرنگاران گفت: در مزارع پنبه با هدف مبارزه تلفیقی با آفات و کاهش مصرف سموم، برای تولید محصول سالم علاوه بر زنبور براکون، روش های غیرشیمیایی شامل فرمون، کارت زرد و کارت آبی با هدف شناسایی عوامل خسارت زا به کار گرفته شد.

عاشوری خاطرنشان کرد: مبارزه بیولوژیک علاوه بر تولید محصول سالم که نقش مهمی در تأمین و تضمین سلامت جامعه دارد، کاهش هزینه های تولید را به همراه خواهد داشت و برای کشاورزان مقرون به صرفه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فارس بعد از خراسان رضوی دومین استان به لحاظ سطح زیرکشت و حجم تولید پنبه در ایران محسوب می شود و سالانه بالغ بر 70 هزار تن از این محصول توسط پنبه کاران فارس تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی زنبور برای حفاظت از مزارع پنبه سروستان

رهاسازی زنبور برای حفاظت از مزارع پنبه سروستان