مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 03:052021-09-03ورزشي

چگونه درباره کرونا با کودکان برخورد کنیم؟


بهتر است والدین در مورد مسائلی مانند کرونا، در حد اطلاعات و سن کودکان با آنها صحبت کنند و از به کار بردن نام بیماری برای ترساندن یا جهت بازداری کودک از رفتاری خاص پرهیز کنند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک روانشناس گفت: بهتر است والدین در مورد مسائلی مانند کرونا، در حد اطلاعات و سن کودکان با آنها صحبت کنند و از به کار بردن نام بیماری برای ترساندن یا جهت بازداری کودک از رفتاری خاص پرهیز کنند.

شیوا محجل در گفت وگو با ایسنا، در خصوص نحوه برخورد با کودکان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: آموزش عملی به همراه اطمینان بخشی به کودک می تواند مانع از ایجاد اضطراب در کودک شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می توان با استفاده از بازی، قصه و مثال های عینی و ملموس برای کودکان موارد پیشگیری از بیماری ها را آموزش داد.

وی افزود: اگر والدین در هنگام گفت وگو با کودکان با دیدن علائمی مانند جویدن ناخن، بی قراری و … متوجه نگرانی در کودک باشند.

بهتر است از کودکان بخواهند درباره نگرانی شان صحبت کنند.

محجل با بیان اینکه از دست دادن خواسته ها برای کودکان دشوارتر از بزرگسالان است و می تواند باعث ایجاد اضطراب در آن ها شود، گفت: برنامه ریزی های کوچک قابل پیش بینی مانند تدارک غذای مورد علاقه یا وعده بازی فکری خانوادگی در منزل می تواند تا میزانی به مدیریت اضطراب ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه درباره کرونا با کودکان برخورد کنیم؟

چگونه درباره کرونا با کودکان برخورد کنیم؟