مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 04:052021-08-31اجتماعي

«دست نیکی» به توران میرهادی تقدیم شد


امیرحسین رئوفی از نوازندگان موسیقی ایرانی با همراهی تعدادی از دانش آموزان مقطع ابتدایی یک موسسه آموزشی اثر «دست نیکی» را به توران میرهادی از پیشگامان ادبیات کودک و نوجوان ایران تقدیم کرد.

- به نقل از روابط عمومی پروژه، قطعه تصویری دست نیکی به نغمه پردازی و نوازندگی امیرحسین رئوفی با شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی و هم آواییِ جمعی از دختران مقطع دبستان منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

این اثر یکی از آفرینش های اخیر امیرحسین رئوفی در حیطه موسیقی کودک با محوریت موسیقی ایرانی است که در دی 1397 به صورت زنده اجرا و ضبط شده است.

مؤلّف اثر در این باره می نویسد: در اهمیّت و جایگاه آموزش موسیقی ریشه دار و مناسب برای کودکان و نوجوانان در مدارس، همین بس که استاد علی نقی وزیری در میان انبوهی از کاستی هایِ موسیقایی آن روزگار، قریب هشتادوهشت سال پیش، به این حوزه ورودی مُجدّانه داشته و سرودهایی از پندهای فردوسی و سعدی برای مدارس تصنیف و منتشر کرده است.

حال، ما آمدگانِ پس از او در این کرانهٔ زمان، خود بخوانیم حدیث مفصّل از این مُجمل .

روزگاری کودکان این مرز و بوم در مدارس شان با موسیقی وزیری، شعر فردوسی و سعدی می خواندند امّا هَزار امروز هم آواز زاغ است و گل از بی رونقی ها خار باغ! و چه حکیمانه گفت توران میرهادی که:فرهنگ این سرزمین به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دست نیکی» به توران میرهادی تقدیم شد

«دست نیکی» به توران میرهادی تقدیم شد