مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 09:152021-08-26فرهنگي

اخوان ثالث قطب شعر معاصر است


یک شاعر و منتقد ادبی با بیان این که اخوان یکی از نمادهای شعر معاصر است، گفت: اخوان ثالث در کنار شاملو 2 قطب شعر معاصر هستند و باقی شاعرها همگی پس از آن ها قرار دارند.

- مهدی آخرتی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث، شاعر بزرگ معاصر ایران، اظهار کرد: مهدی اخوان ثالث از شاعران تاثیرگذار شعر معاصر است که علاوه بر شعر نو بر شعر کلاسیک نیز بسیار مسلط بود.

اگر اخوان ثالث به عنوان یک الگوی بزرگ تر شعر نو مدنظر ما باشد، باید بدانیم که شعر کلاسیک را هم خیلی خوب می دانست اما امروز معمولا افرادی که شعر نو می سرایند، به سمت شعر کلاسیک نمی روند.

وی افزود: احترام شدید به استاد از ویژگی های مثبت مهدی اخوان ثالث بود که در نسل امروز شاهد آن گونه احترام به استاد نیستیم.

با این که اخوان به مراتب بزرگ تر و شاعرتر از نیما یوشیج بود اما همیشه و همه جا از نیما به عنوان استاد خود یاد می کرد؛ با احترام در رابطه با او صحبت و از شعرهای نیما دفاع می کرد و حتی 2 کتاب هم در رابطه با اشعار نیما نگاشت.

این شاعر و منتقد ادبی با بیان این که اخوان ثالث سواد بالایی نسبت به شاعران دیگر داشت، تصریح کرد: اخوان ثالث را با اساتید دانشگاه مانند محمدرضا شفیعی کدکنی و امثالهم مقایسه نمی کنم اما اخوان فرد بامطالعه ای بود و دارای کتاب ها و مقاله های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخوان ثالث قطب شعر معاصر است

اخوان ثالث قطب شعر معاصر است