مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 09:002021-08-18سياسي

چه شعری برای ارائه در هیئات عزاداری مناسب است؟


شعری که به لحاظ برخورد و دخالت دادن مخاطب در میزان نزدیکی معنا یک حالت میانی را انتخاب کند، بهترین نوع شعر برای ارائه در هیئات مذهبی و مجالس اهل بیت(ع) است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک شاعر آیینی گفت: شعری که به لحاظ برخورد و دخالت دادن مخاطب در میزان نزدیکی معنا یک حالت میانی را انتخاب کند، بهترین نوع شعر برای ارائه در هیئات مذهبی و مجالس اهل بیت(ع) است.

محمود حبیبی کسبی در نشست شعر و ترانه عاشورایی که شامگاه گذشته، 27 مرداد ماه، به مناسبت تاسوعای حسینی برگزار شد، در رابطه با شعر مناسب هیأت اظهار کرد: شعر مناسب هیأت صرفا یک نوع شعر نیست بلکه اشعار، گونه ها و نگاه های مختلفی وجود دارد که تمام آن را می توان در مجالس عزاداری خواند؛ یعنی از یک شعر با نگاه مرثیه محور مانند شعر محتشم گرفته تا یک شعر عرفان محور و معرفت محور مانند شعر صفی علی شاه در زبده الاسرار یا یک شعر حماسی مانند اشعار الهامی کرمانشاهی، همگی اشعار مناسبی برای ارائه در هیئات عزاداری است.

وی افزود: امروز نگاه سیاسی، اجتماعی، ظلم ستیزانه و عاطفی به اشعار اضافه شده و همه این اشعار برای این که در هیئات مذهبی خاصی بخوانند، مناسب است چراکه مستعمین در شهرهای مختلف از جمله یزد، زنجان، مشهد و تهران انواع مختلف شعر را می پسندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه شعری برای ارائه در هیئات عزاداری مناسب است؟

چه شعری برای ارائه در هیئات عزاداری مناسب است؟