مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 06:202021-07-30بين الملل

نخستین گروه از مترجمان افغان همکار پنتاگون وارد خاک آمریکا شدند


همزمان با ادامه خروج کامل نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، نخستین گروه مترجمان و دستیاران محلی ارتش آمریکا به همراه اعضای خانواده خود وارد خاک ایالات متحده شدند.

- همزمان با ادامه خروج کامل نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، نخستین گروه مترجمان و دستیاران محلی ارتش آمریکا به همراه اعضای خانواده خود وارد خاک ایالات متحده شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این گروه که شامل 2500 نفر است به طور موقت در پایگاه نظامی فورت لی اسکان داده خواهند شد تا زمانی که به روند صدور ویزای ویژه مهاجرتی برای آنها رسیدگی شود.

نگرانی از رها کردن این مترجمان پس از خروج نیروهای آمریکایی و تهدید جانی متوجه آنها از سوی طالبان و گروه های شبه نظامی، یکی از چالش های اصلی پنتاگون توصیف شده است.

طرح اعطای ویزای ویژه مهاجرتی که به اس.

آی.

وی شهرت یافته و از سال 2009 صدور آن آغاز شده به افرادی که با دولت آمریکا و نیروهای تحت رهبری این کشور در افغانستان کار می کرده اند، وعده رسیدگی سریع و ویژه به درخواست مهاجرت و اقامت در خاک آمریکا می دهد.

با بالاگرفتن حملات طالبان در چند ماه اخیر و همزمان با آغاز رسمی خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، تهدیدهای جانی علیه آن دسته از افغان ها که با نیروهای آمریکایی همکاری می کردند، افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین گروه از مترجمان افغان همکار پنتاگون وارد خاک آمریکا شدند

نخستین گروه از مترجمان افغان همکار پنتاگون وارد خاک آمریکا شدند