مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 08:552021-07-27حوادث

دلیل وقوع حوادث کار در ایران چیست؟


معاون وزیر کار با اعلام دلایل وقوع حوادث ناشی از کار در کشور بر حضور بازرسان کار در کارگاهها و تشخیص صحیح و به موقع نواقص تاکید کرد.

- معاون وزیر کار با اعلام دلایل وقوع حوادث ناشی از کار در کشور بر حضور بازرسان کار در کارگاهها و تشخیص صحیح و به موقع نواقص تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حادثه شغلی یا حادثه ناشی از کار، به حادثه ای گفته می شود که حین انجام وظیفه شغلی یا مرتبط با آن در داخل یا خارج از محل فعالیت رخ داده و جراحت، بیماری، صدمه یا فوت از جمله پیامدهای آن به شمار می رود.

بر اساس گزارشها، حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین آمار تلفات نیروی کار را به خود اختصاص داده و بیشتر معضلات در باب حوادث ناشی از کار در حوزه کارگاه های معدنی و مربوط به معادن ذغال سنگ است که استخراج آنها به روش سنتی و قدیمی صورت می گیرد.

بررسی های آماری نشان می دهد علیرغم آنکه معادن دارای حادثه در سال 1398 کاهش 2.

2 درصدی داشته اما حوادث معدنی با 14.

5 درصد افزایش رو به رو بوده است.

حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دلایل عمده وقوع حوادث ناشی از کار می گوید: دو دلیل عمده عدم اجرای ماده 87 قانون کار از سوی دستگاه های اجرایی و ایجاد و توسعه کارگاه ها بدون توجه به این ماده به رغم ابلاغ بخشنامه و مکاتبات، عامل اصلی این حوادث است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل وقوع حوادث کار در ایران چیست؟

دلیل وقوع حوادث کار در ایران چیست؟