مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 04:202021-06-27اقتصادي

تنش آبی در 175 روستای کهگیلویه و بویراحمد/ مردم از تانکر ذخیره آب استفاده کنند


مدیرعامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 175 روستا با تنش آبی مواجه هستند که با 7 تانکر سیار به آنها آبرسانی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، اسفندیار برخه با اشاره به کمبود آب در استان گفت: طی 5 دهه اخیر با کمبود بی سابقه باران مواجه هستیم و بارش ها در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته 52.

3 کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جیره بندی آب گفت:  تاکنون جیره بندی آب را در برنامه کاری قرار ندادیم، قطعی هایی براثر سوختگی الکتروپمپ ها، یا قطعی برق به دلیل اوج مصرف برق بوده است.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب افزود: سطح آیستای آب در مناطق گرمسیری 10 تا 40 متر کاهش یافته است و چشمه ها خشک شده اند.

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز در سطح استان گفت: در مناطق بنسنجان، بلهزار، مادوان و مهریان با کمبود آب مواجه هستیم اما شاهد هستیم مردم از خط انتقال آب  شرب برای آبیاری باغات استفاده می کنند که بیش از 30 انشعاب غیرمجاز جمع آوری شد.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته 125 روستا با تنش آبی مواجه بودند که امسال تعداد این روستاها به 175 روستا رسیده که با 7 دستگاه تانکر آبرسانی به این مناطق انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی در 175 روستای کهگیلویه و بویراحمد/ مردم از تانکر ذخیره آب استفاده کنند

تنش آبی در 175 روستای کهگیلویه و بویراحمد/ مردم از تانکر ذخیره آب استفاده کنند