مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-14سياسي

لزوم پالایش واژه های بیگانه درس علوم دانش آموزان


رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: حفظ و نگهداری زبان فارسی، در اولویت برنامه های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار دارد.

- رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: حفظ و نگهداری زبان فارسی، در اولویت برنامه های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن ملکی در جلسه شورای حفظ و ترویج زبان فارسی، که با حضور جمعی از مدیران و معاونان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، اظهارکرد: شورای حفظ و ترویج زبان فارسی، بر اساس نامه ارسالی از سوی وزارتخانه، مبنی بر ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه تشکیل شده است که مسئولیت بسیار سنگینی برای ما ایجادکرده وباید دقت ویژه ای در آن داشته باشیم.

ملکی افزود: زبان فارسی، به دلیل تاثیر و گستردگی خاصی که در مجموعه فرهنگ اسلامی و ایرانی ما دارد، صرفاً یک زبان نیست و در واقع یک فرهنگ و تمدن است، لذا وقتی از زبان فارسی صحبت می کنیم، نباید آن را به مکالمه و واژه ها محدود کنیم زیرا بسیار فراتر از این مسائل است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تصریح کرد: این زبان به مثابه یک رود جاری است که از گذشته های دور سرچشمه گرفته و در زمان حال جاری و به سوی آینده در حال حرکت است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم پالایش واژه های بیگانه درس علوم دانش آموزان

لزوم پالایش واژه های بیگانه درس علوم دانش آموزان