مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 05:252021-06-14اقتصادي

282 هزار دلار صادرات چمدانی صنایع دستی کرمان در سال گذشته


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در سال گذشته 282 هزار دلار صنایع دستی این استان به صورت چمدانی صادر شد.

- فریدون فعالی در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در کرمان به صادرات 10 هزار مترمربع گلیم به ارزش یک ونیم میلیون دلار از مبادی گمرکی کشور در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: سالانه 20 هزار مترمربع گلیم به ارزش 60 میلیارد تومان و 500 هزار قطعه حصیر به ارزش 25 میلیارد تومان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون قطعه سنگ قیمتی و نیمه قیمتی به ارزش 50 میلیارد تومان در استان کرمان تولید می شود، افزود: صادارت صنایع دستی استان از مبادی گمرکی مختلف انجام می شود که باید این آمار در صادرات استان کرمان ثبت و ضبط شود.

فعالی تصریح کرد: تولیدات صنایع دستی استان اغلب ناشناخته است و باید با برندسازی و تبلیغات محصولات هنرمندان را به مردم دنیا بشناسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 70 هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی در 100 رشته مشغول به فعالیت هستند، گفت: پرونده شهرهای کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی، شهربابک شهر ملی فیروزه ، قلعه گنج شهر ملی حصیربافی، راین شهر ملی چاقوسازی و راور شهر ملی فرش تهیه شده که توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

282 هزار دلار صادرات چمدانی صنایع دستی کرمان در سال گذشته

282 هزار دلار صادرات چمدانی صنایع دستی کرمان در سال گذشته