مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 12:152021-06-13اقتصادي

افزایش 20 درصدی مصرف برق در کشور/ ادارات ملزم به کاهش مصرف برق هستند


معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در سال های اخیر در چنین روزهایی در سطح کشور، شاهد افزایش پیش بینی شده مصرف برق 1.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر عبداللهیان بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در سال های اخیر در چنین روزهایی در سطح کشور، شاهد افزایش پیش بینی شده مصرف برق 1.

5 درصدی بودیم اما متاسفانه در سال جاری، میزان مصرف کشور 20 الی 22 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش مصرف برق و خاموشی های امسال، کاهش 30 الی 35 درصدی بارش ها بوده است و طی این کاهش بارش ها، شاهد کاهش تولید برق 50 درصدی نیروگاه های آبی بودیم.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان داشت: یکی دیگر از دلایل خاموشی ها افزایش دمای 5 الی 6 درصدی دما را شاهد هستیم که افزایش یک درصدی دما برابر با افزایش مصرف برق در سطح کشور به میزان یک هزار مگاوات است که تولید روزانه نیروگاه سبلان اردبیل نیز یک هزار مگاوات است.

عبداللهان تصریح کرد: دیگر دلیل افزایش مصرف و خاموشی های کشور، فعالیت غیرقانونی ماینرهای ارز دیجیتال است و در سطح استان اردبیل هیچ مرکز استخراج رمز ارز دیجیتال به شکل قانونی فعالیت ندارد و فقط یک مجوز فعالیت استخراج در استان صادر شده است که تاکنون وارد مدار نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی مصرف برق در کشور/ ادارات ملزم به کاهش مصرف برق هستند

افزایش 20 درصدی مصرف برق در کشور/ ادارات ملزم به کاهش مصرف برق هستند