مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 11:102021-06-13پزشكي

معرفی انواع افزودنی های مجاز خوراکی


در این مطلب به چند مورد از افزودنی های مجاز خوراکی اشاره می کنیم.

البته تعداد این افزودنی ها که چه به صورت طبیعی و چه به صورت مصنوعی وجود دارند، - بسیار زیاد است و کاربردهای متفاوتی دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی، حفظ ماندگاری محصولات غذایی یک دغدغه برای بشر بوده است و به همین دلیل، انسان ها از دیرباز به فکر انجام کارهایی برای طولانی نگه داشتن مواد غذایی خود بودند.

برای این منظور از اعمالی همچون نمک زدن و دودی کردن استفاده می کردند یا از موادی همچون نمک و یا انواعی از ادویه ها به عنوان افزودنی به مواد غذایی استفاده می کردند و به این گونه تا حدودی می توانستند طول عمر مواد غذایی مورد استفاده ی خود را بالاتر ببرند.

امروزه با اضافه کردن افزودنی هایی همچون اسکوربات سدیم، بنزوات سدیم، پلی فسفات سدیم، آنتی اکسیدان ها و دیگر انواع آن به حفظ ماندگاری محصولات غذایی کمک می کنند.

در عصر حاضر بنا بر پیشرفت های موجود در صنعت مواد غذایی و بیشتر شدن طیف مواد غذایی، احساس بیشتری به نگهدارنده ها و افزودنی احساس می شود.

به همین منظور تلاش برای کشف انواع افزودنی ها برای اضافه کردن به مواد غذایی همیشه وجود داشته و در نتیجه طیف گسترده ای از افزودنی ها کشف و تهیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی انواع افزودنی های مجاز خوراکی

معرفی انواع افزودنی های مجاز خوراکی