مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 07:302021-06-13اقتصادي

افزایش بهره وری خودرو و کاهش مصرف سوخت با گیربکس های دوکلاچه


معاون تحقیقات و مهندسی شرکت نیرومحرکه ایران خودرو گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی موسسه IHS به عنوان یکی از معتبرترین موسسات تحقیقات فناورانه خودرو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- محمدرضا یوسفی با اشاره به طرح برخی دیدگاه های غیر کارشناسی در خصوص استفاده از گیربکس های دوکلاچه (DCT)، یادآور شد: استفاده از این تکنولوژی، به سبب قیمت ارزان آن نیست، بلکه در افزایش بهره وری خودرو و کاهش مصرف سوخت در محصولات تولیدی موثر است.

وی تاکید کرد: فناوری موجود در تولید گیربکس های دوکلاچه (DCT) ضمن کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلاینده های زیست محیطی نسبت به نمونه های اتوماتیک AT، شرایط را برای رفع موانع و محدودیت های قانونی انتشار آلاینده ها فرآهم می کند.

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت صنعتی نیرومحرکه ادامه داد: در گیربکس های اتوماتیک AT در حالت توقف خودرو با ترمز، تورک کانورتر (مبدل گشتاور) همیشه در مدار و درحال مصرف انرژی است، این در حالی است که در گیربکس های دوکلاچه (DCT)، کلاچ در حالت خلاص قرار می گیرد.

یوسفی در خصوص طرح موضوعاتی مانند خراب شدن قطعه و یا نوع تعمیر آن در این نوع گیربکس توضیح داد: امکان تعمیرات در گیربکسDCT، به سبب تشابه آن با گیربکس دستی، بهتر فرآهم می شود به وی ژه اگر دانش فنی بومی سازی شده و تولید آن در داخل کشور انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بهره وری خودرو و کاهش مصرف سوخت با گیربکس های دوکلاچه

افزایش بهره وری خودرو و کاهش مصرف سوخت با گیربکس های دوکلاچه