مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 18:502021-06-12اقتصادي

گام جدید ترکیه در مسیر تبدیل شدن به قطب انرژی


ترکیه به مدت چند دهه رویای تبدیل شدن به یک قطب انرژی را در سر داشت و با توسعه پروژه های انرژی فراساحلی شرق مدیترانه، به نظر می رسد این رویا به زودی به واقعیت بدل می شود.

- ترکیه به مدت چند دهه رویای تبدیل شدن به یک قطب انرژی را در سر داشت و با توسعه پروژه های انرژی فراساحلی شرق مدیترانه، به نظر می رسد این رویا به زودی به واقعیت بدل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با کشف ذخایر گازی فراساحلی جدید در این منطقه، آنکارا رویکرد جدی تر را برای تبدیل شدن به یک بازیگر انرژی واقعی دنبال می کند.

در اقدامی برای جلب توجهات بیشتر به ذخایر گازی احتمالی ترکیه، سازمان رگولاتوری انرژی ترکیه (EPDK) اعلام کرد حجم گاز فراساحلی دریای سیاه در بازار گاز فیوچرز در استانبول اول اکتبر برای معامله گشوده خواهد شد.

ترکیه برای پشتیبانی از این اقدام باید بازار گاز فیوچرزی ایجاد کند که به گفته مصطفی ییلماز، رییس سازمان EPDK به بورس انرژی EXIST مرتبط خواهد بود.

ترکیه اعلام کرد که هدف از راه اندازی این بازار فیوچرز، ریسک زدایی معاملات با فراهم کردن ثبات بیشتر داد و ستد نسبت به بازار گاز اسپات است.

ییلماز گفت: 540 میلیارد متر مکعب گاز که بیش از 100 میلیارد دلار ارزش بازار خواهد داشت، تحت نام قرارداد گاز دریای سیاه در بازار گاز فیوچرز ترکیه برای معامله گشوده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام جدید ترکیه در مسیر تبدیل شدن به قطب انرژی

گام جدید ترکیه در مسیر تبدیل شدن به قطب انرژی