مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 10:402021-06-12پزشكي

روشی برای جلوگیری از گسترش تومور سرطانی


متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه سالفورد انگلیس مکانیسمی را ارائه داده اند که می توان از طریق آن گسترش سلول های سرطانی را متوقف کرد.

- متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه "سالفورد" انگلیس مکانیسمی را ارائه داده اند که می توان از طریق آن گسترش سلول های سرطانی را متوقف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گسترش تومور سرطانی باعث مرگ حدود 90 درصد بیماران سرطانی می شود که در صورت توقف آن می توان جان این بیماران را نجات داد.

اسکای نیوز عرب، در گزارشی دراین باره آورده است: طبق نتایج مطالعه ای که اخیرا در مجله معتبر نیچر منتشر شده، سلول های سرطانی متاستاتیک در برابر شیمی درمانی و رادیوتراپی مقاوم هستند که این امر نیاز فوری به یافتن درمانی برای جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی را افزایش می دهد.

اکنون متخصصان با استفاده از یک گیرنده ویژه برای شناسایی آدنوزین تری فسفات (ATP)، مولکول حامل انرژی که در سلول های موجودات زنده موجود است، قادر به جداسازی مؤثرتر سلول های سرطانی شدند.

آنها دریافتند سلول های سرشار ازATP، تهاجمی ترین نوع سلول های سرطانی هستند و پنج برابر سرعت تکثیر بیشتری دارند.

پروفسور مایکل پی لیسانت، نویسنده این مطالعه می گوید: این ایده ساده همیشه در دست ما بوده است، اما ارتباط ATP با رفتار تهاجمی سلول های سرطانی و کشف دلایل نارسایی درمان برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی برای جلوگیری از گسترش تومور سرطانی

روشی برای جلوگیری از گسترش تومور سرطانی