مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 خرداد 1400 ساعت 05:452021-06-11پزشكي

در دوران ریکاوری کرونا چه غذاهایی بخوریم؟


پژوهش ها نشان می­ دهد خطر ابتلا به ویروس کووید 19 در افرادی که تغذیه نامناسبی دارند، بیشتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، فرحناز کشوری فرد کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به پژوهش های انجام شده با موضوع بررسی تأثیر مواد غذایی و مواد مغذی در دوران ریکاوری کووید 19، اظهار کرد: در این پژوهش ها با استفاده از داده های آماری، به بررسی تأثیر مصرف مواد غذایی خاصی در طول ریکاوری کرونا در 170 کشور جهان پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه گروه بندی کشورها با توجه با شاخص GHI (مقدار شاخص فقر) انجام شده، افزود: با استفاده از این شاخص می توان کشورها را هم از نظر کیفیت تغذیه و هم از نظر در دسترس بودن مواد غذایی تفکیک کرد.

کشوری فرد گفت: متأسفانه در کشورهایی که GHI بالا است، شاخصی برای تشخیص مواد غذایی تأثیر گذار در رویه ریکاوری کووید 19 وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کشورها با استفاده از این شاخص به چهار گروه تقسیم شده اند، ادامه داد: گروه اول کشورهایی هستند که شاخص فقر آنها کاملاً حذف شده مانند آمریکا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و اروپای غربی؛ گروه دوم شامل کشورهایی می شوند که شاخص فقر آنها بسیار کم است، مانند آمریکای جنوبی، مکزیک و کشورهای مرکزی آمریکای جنوبی؛ در گروه سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوران ریکاوری کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در دوران ریکاوری کرونا چه غذاهایی بخوریم؟