مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1400 ساعت 09:252021-06-01اجتماعي

زریوار میزبان لک لک های سفید مهاجر/لانه گزینی700 قطعه لک لک در روستاهای حاشیه تالاب


جنگل های بلوط در نزدیکی دریاچه زریبار اصلی ترین محل لانه سازی لک لک هاست، اهالی روستاهای حاشیه دریاچه زریبار معتقدند، لک لک های سفید نماد خوش اقبالی هستند به همین دلیل آنها برای این پرندگان لانه سازی می کنند و این به بخشی از فرهنگ مردم منطقه تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مریوان، لک لک های سفید هرساله در بهار تا اوایل ) اهالی روستاهای حاشیه دریاچه زریبار معتقدند، لک لک های سفید نماد خوش اقبالی و صلح هستند به همین دلیل مردم روستاهای اطراف دریاچه برای این پرندگان لانه سازی می کنند و این به بخشی از فرهنگ مردم منطقه تبدیل شده است.

لانه گزینی بیش از 700 قطعه لک لک سفید در روستاهای حاشیه تالاب زریبار  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان اظهار داشت: شهرستان مرزی مریوان هر ساله پذیرای هزاران لک لک سفید در سه سایت بیلو، دره تفی و قلقله است.

فریبا رضایی افزود: لک لک های سفید پرندگان مهاجری هستند که ماوای اصلی آنها منطقه مریوان بوده و هر ساله برای زادآوری و لانه گزینی به مریوان می آیند و ارتباط اکولوژیکی بسیار مناسبی با اهالی منطقه دارند و لانه های پیش ساخته مردمان این دیار را بدون هیچ شک و دودلی  قبول می کنند.

وی یادآور شد: در روستای دره تفی بیش از 50 لانه توسط مردم این روستا ساخته شده و لک لک های سفید مهاجر از این لانه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زریوار میزبان لک لک های سفید مهاجر/لانه گزینی700 قطعه لک لک در روستاهای حاشیه تالاب

زریوار میزبان لک لک های سفید مهاجر/لانه گزینی700 قطعه لک لک در روستاهای حاشیه تالاب