مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 خرداد 1400 ساعت 05:052021-05-23پزشكي

توصیه وزارت بهداشت درباره تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام امتحانات


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: برخلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن نیاز بدن به انرژی را افزایش نمی دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از مواد غذایی بسیار شیرین و پرچرب در طول دوران امتحانات نه تنها مفید نیست، - بلکه سبب افزایش وزن و بروز چاقی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا عبداللهی درخصوص تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام امتحانات، گفت: تغذیه خوب باعث تقویت و بهبود عملکرد ارگان های مختلف بدن می شود بنابراین، بهتر است در دوران امتحانات یک برنامه صحیح و مناسب غذایی که از هر شش گروه غذایی اصلی یعنی گرون نان و غلات، گروه سبزی ها، گروه میوه ها، گروه شیر و لبنیات، گروه حبوبات و مغزها، گروه گوشت و تخم مرغ در حد متعادل مصرف شود.

تغذیه صحیح نقش مهمی در یادگیری و تمرکز حواس دارد وی با بیان اینکه تغذیه صحیح نقش مهمی در یادگیری و تمرکز حواس دارد، عنوان کرد: ویتامین های گروه آهن، روی و ید به یادگیری کمک می کنند و با مصرف سبزی های تازه، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، حبوبات و انواع گوشت ها این ریزمغذی ها تامین می شوند.

برای جلوگیری از کمبود ید هم باید از نمک یددار تصفیه شده در تهیه غذاها استفاده شود.

البته توصیه می شود که نمک کم مصرف شود، اما همان مقدار کم از نوع یددار و تصفیه شده و دارای مجوزهای بهداشتی باشد که ید مورد نیاز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه وزارت بهداشت درباره تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام امتحانات

توصیه وزارت بهداشت درباره تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام امتحانات