مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-05-17فرهنگي

توییت های نبوغ آمیز خیام نیشابوری!


شهرت خیام در سرایش رباعی باعث شد که سروده های برخی شاعران نیز، به وی منتسب شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، امروز، 28 اردیبهشت ماه به نام یکی از تأثیرگذارترین شاعران ایرانی است که هر چند اشعار اصیلِ اندکی از او در دسترس داریم، اما شهرتِ شعرش در همه دوران ها از جمله روزگار ما زبانزد است.

نام قالب رباعی با خیام نیشابوری عجین شده است؛ انگار توانمندی نبوغ آمیز او در مختصر و موجز گفتن مقصود که بی شباهت به توییت های امروزی نیست، در میان دوستداران شعر و به ویژه قالب رباعی، طرفداران زیادی داشته؛ تا حدی که در طول تاریخ درازدامنِ ادبیات فارسی، رباعیات بی شماری به خیام نسبت داده شده است که در واقع از او نیست.

شاید خیام با هوش سرشارش، دریافته بود که آدم ها، در آینده، حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند و باید برایشان گزیده و مختصر سخن گفت! اسفندماه 99، اثر ارزشمندی به نام رباعیات خیام و خیامانه های پارسی منتشر و با استقبال فراوان اهالی ادبیات مواجه شد.

این اثر تحقیقی می کوشد تصویرِ واقعی چهره جهانیِ حکیمِ قرن پنجم هجری را از طریق رباعیات اصیل او به مخاطب بشناساند.

به مناسبت روز بزرگداشت خیام نیشابوری، با سیدعلی میرافضلی، شاعر، پژوهشگر و مؤلف کتاب رباعیات خیام و خیامانه های پارسی درباره این کتاب، قالب خاص رباعی و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توییت های نبوغ آمیز خیام نیشابوری!

توییت های نبوغ آمیز خیام نیشابوری!