مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 08:102021-04-23فرهنگي

انواع نیایش در غزلیات سعدی/یک حکیم عاشق


سعدی یک حکیم عاشق است؛ یعنی هم به لحاظ حکمی، یک جامعه شناس و رفتارشناس بزرگ است و در بوستان و گلستان این هنر او را می بینیم و هم در غزلیات و قصائدش یک عاشق به تمام معنا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سوگل مشایخی، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی در نشست عطر نیایش در غزلیات سعدی ، از سلسله نشست های آتش آه که به صورت مجازی در شب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود سخنرانی کرد.

وی در ابتدا گفت: انسان هرچه غزلیات عاشقانه سعدی را که می خواند، باز هم به نکات جدیدی از عشق پی می برد و سعدی در این زمینه کار را تمام کرده است.

سعدی یک حکیم عاشق است؛ یعنی هم به لحاظ حکمی، یک جامعه شناس و رفتارشناس بزرگ است و در بوستان و گلستان این هنر او را می بینیم و هم در غزلیات و قصائدش یک عاشق به تمام معنا است که عشق را تمام کرده است.

یک چنین شخصی با این ابعاد یک عارف بزرگ است که عارف اعم از این ها است و کسی که به مقام معرفت رسیده، همه این ابعاد در وجودش تجلی کرده است.

همچنین ارتباطی که سعدی با حق دارد نیز عاشقانه است.

مشایخی افزود: سعدی در یک کلام عاشقانه، نیایش و دعا را نیز آموزش می دهد و اگر این نکات مورد توجه قرار بگیرد، شاید عطر خوشی در نیایش های ما نیز جاری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع نیایش در غزلیات سعدی/یک حکیم عاشق

انواع نیایش در غزلیات سعدی/یک حکیم عاشق