مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 19:302021-04-22سياسي

آموزه های معرفتی موجب ماندگاری و تضمین بوستان شده است


استاد ادبیات دانشگاه شیراز تاکید کرد: کوچکترین تردیدی وجود ندارد که ماندگاری اثری همچون بوستان سعدی و برجستگی آن در برابر سایر منظومه های تعلیمی و اخلاقی ترازمندی بی همانند بوستان است و آن آموزه های معرفتی اگر با شهد ظرافت نیامیخته بود هرگز ماندگاری .

- ایسنا/فارس استاد ادبیات دانشگاه شیراز تاکید کرد: کوچکترین تردیدی وجود ندارد که ماندگاری اثری همچون بوستان سعدی و برجستگی آن در برابر سایر منظومه های تعلیمی و اخلاقی ترازمندی بی همانند بوستان است و آن آموزه های معرفتی اگر با شهد ظرافت نیامیخته بود هرگز ماندگاری بوستان را نمی توانست تضمین کند.

دکتر کاووس حسن لی شامگاه پنج شنبه دوم اردیبهشت در دومین شب از سلسسله برنامه های هفت شب بر خوان سعدی با موضوع هنر ترازمندی سعدی در بوستان به این ویژگی برجسته استاد سخن پرداخت و سعدی را همچون بندبازی افسونگر خطاب کرد که با میله ای جادویی بر روی ریسمانی نامریی حرکت می کند و بدین صورت هنر خود در ترازمندی تعادل و آراستگی را به رخ می کشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سعدی در بوستان از یکسو به دنبال پیام های اخلاقی و انسانی و از سوی دیگر به دنبال آفرینش متنی برجسته و شاعرانه است و این خصلت را ناشی از همان هنر ترازمندی سعدی دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزه های معرفتی موجب ماندگاری و تضمین بوستان شده است

آموزه های معرفتی موجب ماندگاری و تضمین بوستان شده است