مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 15:052021-04-22اقتصادي

افت دما 5600 میلیارد ریال زیان به باغات و مزارع کردستان وارد کرد


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افت شدید دما در فروردین ماه سال جاری بیش از پنج هزار و 600 میلیارد ریال خسارت به باغات و مزارع استان وارد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خلیل فعله گری روز پنج شنبه در کارگروه بررسی اقتصادی بیمه محصولات کشاورزی استان در سنندج اظهار کرد: بر اثر افت شدید دما که به دفعات متعدد طی فروردین ماه سال جاری در سطح مزارع و باغات استان به وقوع پیوسته است شاهد وارد شدن خسارت مالی چشمگیری در استان هستیم.

وی افزود: هرچند کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی در حال ارزیابی خسارت وارده ناشی از وقوع سرمازدگی در باغات و مزارع استان هستند اما برآورد اولیه زیان بیش از پنج هزار و 600 میلیارد ریالی را نشان می دهد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: کاهش نزولات آسمانی طی سال زراعی جاری و توزیع زمانی و مکانی نامناسب بارش ها و ادامه این شرایط طی روزهای آینده زمینه ساز وقوع خشکسالی و کاهش چشمگیر تولیدات بخش کشاورزی در استان خواهد شد.

وی اذعان کرد: بیمه محصولات کشاورزی در چنین شرایطی از جمله راهکارهای مؤثر در تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک و بازسازی و بازتوانی مجدد عرصه های کشاورزی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت دما 5600 میلیارد ریال زیان به باغات و مزارع کردستان وارد کرد

افت دما 5600 میلیارد ریال زیان به باغات و مزارع کردستان وارد کرد