مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 16:152021-04-21سياسي

انس با بزرگان نشان دهنده راه زندگیست


بهاالدین خرمشاهی با تاکید بر اینکه سعدی سردار سخن است، تاکید کرد که مانوس بودن با بزرگان ادب فارسی، راه درست زندگی را به ما نشان می دهد.

- ایسنا/فارس بهاالدین خرمشاهی با تاکید بر اینکه سعدی سردار سخن است، تاکید کرد که مانوس بودن با بزرگان ادب فارسی، راه درست زندگی را به ما نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا نخستین برنامه از نشست های هفت شب بر خوان سعدی شامگاه چهارشنبه یکم اردیبهشت در حالی آغاز شد گه هر کدام از سخنرانان به وجهی از شخصیت ادبی و اخلاقی شیخ اجل سعدی شیرازی پرداختند.

سعدی راه سخنوری را نشان می دهد ابتدا بهاالدین خرمشاهی سعدی پژوه و حافظ پژوه معاصر با موضوع سعدی سردار سخن سخنرانی خود را آغاز کرد، اودر سخنان خود سعدی را سردار سخن دانست و گفت: ادبیات ایران همچون رشته کوهی با قله های متعدد در تاریخ این سرزمین می درخشد و سعدی شیرازی نیز یکی از این قله های رفیع و ماندگار فرهنگ و هنر این سرزمین است.

خرمشاهی با اشاره به اهمیت استفاده از نثر و نظم ادیبان در زندگی معاصر گفت: امروزه هرچه با بزرگان خود همچون سعدی،حافظ، فردوسی، رودکی و افرادی چون آنان مانوس باشیم بهتر می توانیم صحبت کنیم و با یکدیگر هم سخن شویم و در واقع ادب و فصاحت را می شود از فصیحان آموخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انس با بزرگان نشان دهنده راه زندگیست

انس با بزرگان نشان دهنده راه زندگیست