مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 15:102021-04-21بين الملل

چاد و منطقه ساحل آفریقا؛ بعد از مرگ دبی چه اتفاقی می افتد؟


یک رسانه عرب زبان در یادداشتی نوشت که نبود رییس جمهوری مقتول چاد بر ثبات کشورش و حتی ثبات منطقه ساحل که گروه بوکوحرام در حال گسترش نفوذ خود در این منطقه بوده و در آن ویرانی به بار می آورد، - یک رسانه عرب زبان در یادداشتی نوشت که نبود رییس جمهوری مقتول چاد بر ثبات کشورش و حتی ثبات منطقه ساحل که گروه بوکوحرام در حال گسترش نفوذ خود در این منطقه بوده و در آن ویرانی به بار می آورد، تأثیر خواهد گذاشت، احتمال داده می شود که چاد پس از سه دهه ثبات نسبی با مرحله جدیدی از هرج و مرج و آشوب مواجه شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم در یادداشتی به قلم محمد الطاهر درباره رخدادهای اخیر چاد و کشته شدن ادریس دبی، رییس جمهور درگذشته این کشور نوشت: غیبت ادریس دبی خلأ بزرگی را در کشور وی و منطقه برجای می گذارد و کشته شدن وی عواقب احتمالی به همراه خواهد داشت.

سخنگوی ارتش چاد، کشته شدن ادریس دبی را اینگونه توصیف کرد: آخرین نفس های خود را در دفاع از یک کشور دارای حاکمیت در میدان نبرد کشید.

آخرین نبرد وی بخشی از یک سریال طولانی بود که به صورت سنتی در این کشور از تبعید در کشورهای همسایه، به ویژه سودان در دوره حسین حبری، رییس جمهوری چاد از 1982 تا 1990 آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاد و منطقه ساحل آفریقا؛ بعد از مرگ دبی چه اتفاقی می افتد؟

چاد و منطقه ساحل آفریقا؛ بعد از مرگ دبی چه اتفاقی می افتد؟