مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 12:252021-04-21سياسي

رهاسازی آب سدهای سبلان و احمدبیگلو/ اراضی مشگین سیراب می شوند


با هدف بهره مندی باغداران و کشاورزان شهرستان از آب ذخیره شده در سد های سبلان و احمدبیگلو، مقدار دو هزار لیتر در ثانیه از آب این دو سد رهاسازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر صمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کم بارشی اول بهار و با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت آب منطقه ای استان از امروز مقدار یک هزار و 500 لیتر در ثانیه از آب سد سبلان و مقدار 500 لیتر نیز از سد احمد بیگلو رهاسازی شد.

وی افزود: این مقدار آب با جاری شدن در رودخانه های قره سو و مشگین چای به صورت سنتی اراضی زراعی و باغات واقع شده در حاشیه این دو رودخانه را سیراب خواهد کرد.

فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه هم اکنون بیش از 61 میلیون مترمکعب آب در پشت سد سبلان و 11 میلیون متر مکعب در پشت سد احمدبیگلو ذخیره سازی شده است، بیان کرد: متاسفانه امسال میزان آب ذخیره شده در سد سبلان در مقایسه با مدت مشابه حدود 20 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی با اشاره به خشکسالی اول بهار و محدودیت منابع آبی، از کشاورزان و باغداران خواست در مصرف آب صرفه جویی کامل داشته باشند.

صمدی تصریح کرد: حجم مخزن سد سبلان 105 میلیون مترمکعب است که برای آبیاری 5 هزار و 700 هکتار از اراضی پایاب در نظر گرفته شده و اجرای شبکه آبیاری مدرن موجب توسعه کشاورزی و افزایش بهره وری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب سدهای سبلان و احمدبیگلو/ اراضی مشگین سیراب می شوند

رهاسازی آب سدهای سبلان و احمدبیگلو/ اراضی مشگین سیراب می شوند