مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-04-21پزشكي

ویروس کرونا تا چند ماه در بدن بهبودیافتگان نفس می کشد


متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نادانسته ها در مورد ویروس کرونا زیاد است و مشخص نیست دقیقا تا چه زمانی این ویروس در بدن فرد عوارض را نشان می دهد، - ایسنا/خراسان جنوبی متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نادانسته ها در مورد ویروس کرونا زیاد است و مشخص نیست دقیقا تا چه زمانی این ویروس در بدن فرد عوارض را نشان می دهد، اما بروز این عوارض تا چند ماه محتمل است.

زهره آذرکار در مورد رعایت ها پس از ابتلا به کرونا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموع مراقبت بعد از ابتلا به کرونا، استراحت، تغذیه خوب، عدم استرس، نرمش سبک و مصرف مایعات فراوان است.

وی ادامه داد: منظور از نرمش سبک پس از رهایی از کرونا در خانه و یا پیاده روی سبک است چراکه در مدت کرونا افراد زیاد استراحت می کنند و دچار سفتی و خشکی عضلات می شوند؛ بنابراین کم تحرکی احتمال ایجاد لخته در عروق را زیاد می کند و نباید ورزش را در طول مدت بیماری و قرنطینه و پس از رهایی از آن از یاد برد.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: نادانسته ها در مورد ویروس زیاد است و مشخص نیست دقیقا تا چه زمانی این ویروس در بدن فرد عوارض را نشان می دهد، اما بروز این عوارض تا چند ماه محتمل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا تا چند ماه در بدن بهبودیافتگان نفس می کشد

ویروس کرونا تا چند ماه در بدن بهبودیافتگان نفس می کشد