مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 02:402021-04-20اقتصادي

بازدید جهانگیری از طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری


معاون اول رییس جمهور در ادامه بازدید از طرح های مدیریت شهری پایتخت با حضور در کارخانه سیمان ری از نزدیک در جریان طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسحاق جهانگیری در جریان این بازدید با توضیحات مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جریان روند تغییر کاربری و بازآفرینی این کارخانه سیمان قرار گرفت و بر ضرورت بازسازی و بازآفرینی فضاهای قدیم شهری و تبدیل به مجموعه های فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان ایران و از اصلی های صنایع در دوره معاصر است که در ابتدای قرن چهاردهم شمسی و همزمان با آغاز ساخت و سازهای صنعتی در ایران ساخته شد و در شمال شرقی شهر ری و در منطقه 20 شهرداری شهر تهران قرار دارد.

این کارخانه تا اواخر سال 1362 فعال بود و در اسفند همان سال به دنبال توسعه شهر تهران و پیدایش فناوری ها و شیوه های جدید تولید از سویی و انتشار آلودگی فعالیت واحدهای این کارخانه از سوی دیگر، متوقف شد.

با تلاش های انجام شده در سال 97 در زمره آثار ملی قرار گرفت و به عنوان یکی از میراث صنعتی تهران شناخته شد.

سازمان نوسازی شهر تهران در راستای نوسازی و بازاستفاده کارخانه سیمان ری ایده های موجود در قالب طرح های دانشجویی به منظور تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری را جمع آور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید جهانگیری از طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری

بازدید جهانگیری از طرح تغییر کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری