مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 09:002021-04-20سياسي

تجلیل سعدی فقط تجلیل شعر و نثر نیست


سفیر ایران در تاجیکستان در پیامی ضمن تبریک روز بزرگداشت سعدی، از این که تجلیل سعدی فقط تجلیل شعر و نثر نیست بلکه تجلیل اخلاق، حکمت و معرفت است می گوید.

- سفیر ایران در تاجیکستان در پیامی ضمن تبریک روز بزرگداشت سعدی، از این که تجلیل سعدی فقط تجلیل شعر و نثر نیست بلکه تجلیل اخلاق، حکمت و معرفت است می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پیام محمدتقی صابری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان به مناسبت اول اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت سعدی آمده است: سعدیا خوش تر از حدیث تو نیست/ تحفه روزگار اهل شناخت آفرین بر زبان شیرینت/ کاین همه شور در جهان انداخت روز اول اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز بزرگداشت سعدی، نام گذاری شده است و این نشان از اهتمام کشورمان در تجلیل از مشاهیر فرهنگی و نقش این شاعر نامدار در فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

صمیمانه یادروز سعدی را به تمامی علاقه مندان این شاعر بزرگ به ویژه هموطنان ایرانی و مردم هم فرهنگ و هم­ زبان تاجیک و همه دوست داران زبان پارسی تبریک می­­ گویم.

به گفته صاحب نظران نمی شود چیزی از زندگی گفت که سعدی به آن اشاره نکرده باشد، به قول سعدی: نگفتند حرفی زبان آوران/ که سعدی نگوید مثالی بر آن تجلیل سعدی فقط تجلیل شعر و نثر نیست بلکه تجلیل اخلاق، حکمت و معرفت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل سعدی فقط تجلیل شعر و نثر نیست

تجلیل سعدی فقط تجلیل شعر و نثر نیست