مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 01:552021-04-19بين الملل

رایزنی رییس جمهور عراق با دبیرکل سازمان ملل درباره انتخابات پیش رو


برهم صالح، رییس جمهور عراق روز دوشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مورد لزوم هماهنگی کارآمد بین دو طرف برای نظارت بین المللی بر انتخابات آتی عراق گفتگو کرد.

- برهم صالح، رییس جمهور عراق روز دوشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مورد لزوم هماهنگی کارآمد بین دو طرف برای نظارت بین المللی بر انتخابات آتی عراق گفتگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: صالح و گوترس در جریان این تماس تلفنی در مورد اوضاع عراق و منطقه و لزوم تحکیم ثبات و تقویت قانون صحبت کرده و بر اهمیت کاهش تنش ها در منطقه و عبور از بحران ها از طریق گفتگو و مذاکره تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر لزوم هماهنگی تلاش ها جهت تحکیم ارکان ثبات منطقه تأکید و اعلام کردند ثبات و حاکمیت عراق از ارکان اصلی امنیت کل منطقه است.

همچنین درباره انتخابات پارلمانی زودهنگام که قرار است اکتبر آتی برگزار شود، برهم صالح بر لزوم تلاش جدی و هماهنگی بین سازمان ملل و کمسیون انتخابات عراق برای نظارت بین المللی و اطمینان از صحت روند انتخابات به شکلی که به موفقیت آن کمک کند و به مشارکت گسترده مردمی در آن و ابراز آزادانه آرا بینجامد، تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی رییس جمهور عراق با دبیرکل سازمان ملل درباره انتخابات پیش رو

رایزنی رییس جمهور عراق با دبیرکل سازمان ملل درباره انتخابات پیش رو