مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 09:002021-04-19اجتماعي

خاک بر سر گورستان 5000 ساله سقز، از شایعه تا واقعیت


گورستان باستانی سقز از آخرین اکتشافات تصادفی در استان کردستان است که این روزها شایعه پرکردن این محوطه باستان شناسی از خاک، توسط شهرداری سقز در فضای مجازی پیچیده است.

- ایسنا/کردستان گورستان باستانی سقز از آخرین اکتشافات تصادفی در استان کردستان است که این روزها شایعه پرکردن این محوطه باستان شناسی از خاک، توسط شهرداری سقز در فضای مجازی پیچیده است.

بررسی سیر تحول تاریخ در هر منطقه ای برای اهالی و مردم آن بسیار حائز اهمیت است؛ استان کردستان از جمله مناطقی است که با وجود داشتن ظرفیت های باستانی و تاریخی زیاد، پژوهش های باستان شناسی کمی در آن انجام شده و بسیاری از آن ها نیز بر حسب تصادف بوده است.

گورستان باستانی سقز نیز از آخرین اکتشافات تصادفی در استان کردستان است که طبق کاوش های انجام شده قدمت آن به 5000 سال می رسد و این روزها شایعه پرکردن این محوطه باستان شناسی از خاک، توسط شهرداری سقز در فضای مجازی پیچیده است.

نصرالهی، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز، در گفت و گو با ایسنا در رابطه با محوطه باستانی موکریان در شهرستان سقز اظهار کرد: طی سال 98 در اراضی که به تعاونی مسکن جهادکشاورزی با تغییر کابری برای احداث مسکن واگذار شد، در حین ایجاد انشعاب برای لوله های آب و فاضلاب پس از نمایان شدن آثار و شواهدی دال بر اح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک بر سر گورستان 5000 ساله سقز، از شایعه تا واقعیت

خاک بر سر گورستان 5000 ساله سقز، از شایعه تا واقعیت