مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 07:502021-04-19اجتماعي

داستان اعتراض معلمان دانشسرایی


28 سال از اولین باری که دولت اعلام کرد که دیگر نیازی به نیروی دانشسرایی در سیستم آموزش وپرورش نداریم می گذرد اما نه این نیروها کاملا حذف شدند و نه تکلیف فواصل خدمتی آنها مشخص شد، - نیروهایی که این روزها، برای حقوقی که به گمانشان از دست رفته است، تلاش می کنند.

طی روزهای اخیر، اخبار متعددی در خصوص تجمع های اعتراضی شماری از معلمان دانشسرایی، در استان های مختلف رسانه ای شد؛ اعتراضاتی که در آخرین مورد آن شاهد تجمع نمایندگان این گروه از معلمان در مقابل سازمان دیوان عدالت اداری و وزارت آموزش و پرورش بودیم؛ موضوعی که در رسانه های داخل کمتر بازنشر داشت و موجب انتقادهای ذینفعان نیز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علت تجمع های اعتراضی معلمان دانشسرایی که عمدتا روزهای پایانی خدمتشان را طی می کنند، رای دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف سنوات فاصله خدمتی آنان بوده است؛ صدور و اجرایی شدن این رای به معنی آنست که این معلمان با سوابق خدمتی 28 سال و بیشتر، باید حداقل 4 سال دیگر برای رسیدن به زمان قانونی بازنشستگی، کارکنند.

معلمان مشمول این رای، به اینکه بخشی از سنوات کاری آنها با این رای نادیده گرفته می شود، اعتراض دارند.

به گفته این معلمان، آنان در سال های 69 تا 74 بر اساس قانون افراد متعهد خدمت آموزش و پرورش مصوب 1369 جذب دانشسراهای تربیت معلم شدند و با ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان اعتراض معلمان دانشسرایی

داستان اعتراض معلمان دانشسرایی