مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 04:352021-04-19سياسي

روانشناسی زرد و توهم طبقه متوسط/سخن انگیزشی را چون کالا می فروشند


طرفداران اصلی روانشناسی زرد به یک معنا طبقات بالایی جامعه و طبقه متوسط هستند، به این علت که شاید می خواهند دلیلی بر آنچه خودشان موفقیت می خوانند، - پیدا کنند.

این میان نقش نئولیبرالیسم چیست؟ خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و اندیشه: این روزها مسئله روانشناسی و به خصوص روانشناسی انگیزشی در ایران مسئله بسیار مهم و پر طرفداری شده است، به این صورت که صفحات متعددی در فضای مجازی پدید آمدند، تا این ایماژ را تبلیغ و سخن از مباحث انگیزشی کنند.

متاسفانه ما شاهد این موارد در فضای حقیقی نیز هستیم: افراد متعددی در پی همایش های انگیزشی به افراد بلیط می فروشند و سخنان انگیزشی را به مثابه یک کالا به آنان عرضه می کنند.

نقد روانشناسی کنونی شاید ابتدایی ترین نقدی که می توان به شبه علم روانشناسی کرد، تمایز علم و شبه علم است، که آیا اساساً روانشناسی علم است یا شبه علم؟ کارل پوپر فیلسوف سده بیستم، راه حلی برای تمایز ما بین علم و شبه علم به ما ارائه می کند.

او معتقد است علم در گام نخست آزمایش پذیر است، یعنی می توان آنرا به ورطه آزمایش گذاشت و نتایجی را از آن منتج ساخت و در گام بعدی ابطال پذیر، یعنی آنکه حال اگر آن گزاره از آزمایش سر بلند بیرون نیامد می توان آنرا باطل اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روانشناسی زرد و توهم طبقه متوسط/سخن انگیزشی را چون کالا می فروشند

روانشناسی زرد و توهم طبقه متوسط/سخن انگیزشی را چون کالا می فروشند