مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 03:252021-04-19اجتماعي

علت بارش باران گِل در اصفهان


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سه منشا گرد و غبار از درون و برون استان و خارج از کشور استان اصفهان را احاطه کرده است که با وزش باد آسمان استان را درمی نوردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، منصور شیشه فروش در گفت وگو با مهر اظهار داشت: استان اصفهان در احاطه سه منشأ گرد و غبار داخلی و خارجی است دارد که گاهی شدت وزش بادها سبب فعال شدن آنها می شود.

وی ادامه داد: گرد و خاکی که منشأ درون استانی دارد به علت خشکسالی، کم آبی، نبود کشت و کشاورزی و خشکی رودخانه زاینده رود بوجود آمده است که در فروردین ماه سال جاری شاهد بودیم با وزش باد از اراضی خشک کشاورزی و بستر رودخانه خاک خیزش می کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: کویری های استان که در استان های مجاور مانند قم، سمنان، یزد و خراسان جنوبی امتداد یافته است منشأ بیرون استانی گرد و غبار اصفهان بوده و ضروری است استان های همسایه نیز برای اجرای طرح های مقابله با بیابانزایی و گسترش کویر اقدام کنند.

شیشه فروش ابراز داشت: سومین منشأ گرد و خاک اصفهان، بیرون کشور از عربستان و عراق است که گاهی به علت کم بارشی و وزش تندباد ریزگردها به مناطق مرکزی می رسد.

اواخر اسفند سال گذشته هوای اصفهان به دلیل ریزگردهای با منشأ عربستان دو روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ناسالم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت بارش باران گِل در اصفهان

علت بارش باران گِل در اصفهان