مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 15:552021-04-18بين الملل

لزوم گسترش روابط تجاری و کشاورزی میان ایران و صربستان


وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و وزیر امور خارجه صربستان بر لزوم گسترش روابط تجاری و کشاورزی میان ایران و صربستان تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما؛ کاظم خاوازی در دیدار با وزیر امور خارجه صربستان گفت: در حوزه کشاورزی ایران روابط بسیار خوبی با کشورهای شرق اروپا دارد و خواستار آن هستیم که این روابط به خصوص با کشور صربستان توسعه یابد.

خاوازی افزود: در ایران زمینه های بسیار خوبی در تولید بذر وجود دارد و بین دو کشور ایران و صربستان در خصوص تبادلات بذر می تواند همکاری های بسیار خوبی شکل گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران گواهی نامه های لازم برای صادرات بذر خود به 63 کشور را دریافت کرده و با توجه به شرایط آب و هوایی انواع بذر را می توانیم تولید و به صربستان صادر کنیم.

وی افزود: در حوزه تولید آفت کش ها و همچنین کود شیمیایی نیز که تکنولوژی آن در صربستان وجود دارد ایران آمادگی کامل دارد که ماده مؤثره تولید مواد آفت کش را از نفت تولید و در اختیار صربستان قرار دهد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین در حوزه داروهای دامپزشکی و واکسن هم می توانیم از طریق سرم سازی رازی نیاز کشور صربستان را به این مواد برطرف کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم گسترش روابط تجاری و کشاورزی میان ایران و صربستان

لزوم گسترش روابط تجاری و کشاورزی میان ایران و صربستان