مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-18بين الملل

انگلیس در حمایت از اوکراین دو کشتی جنگی به دریای سیاه می فرستد


در ادامه تنش ها در مرز اوکراین و روسیه و مواضع و اقدامات مداخله جویانه کشورهای غربی در حمایت از کی یف، دو کشتی جنگی انگلیسی راهی دریای سیاه می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در نیروی دریایی سلطنتی جدا می شوند و با گذر از تنگه بسفر وارد دریای سیاه خواهند شد.

  بنا بر گزارش ها، این تصمیم در حمایت از اوکراین بعد از آن اتخاذ شده که آمریکا از برنامه خود برای اعزام دو ناو به دریای سیاه به منظور ممانعت از تشدید بیشتر تنش ها در منطقه و با روسیه عقب نشینی کرد.

همچنین گفته شده که در صورت وجود تهدید از سوی روسیه، انگلیس آمادگی دارد تجهیزات بیشتری به منطقه بفرستد.

پیشتر سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه این سوال را مطرح کرد که ایالات متحده با استقرار نیرو و کشتی های جنگی در اوکراین، هزاران کیلومتر دورتر از سواحل خود به دنبال چه چیزی است.

لاوروف در این خصوص گفت: اقدامات ایالات متحده از جمله استقرار کشتی در دریای سیاه به طور مرتب در حال رخ دادن است و در حال حاضر این کار به ویژه با انرژی و لفاظی های تهاجمی همراه شده است.

اوکراینی ها اخیراً روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس در حمایت از اوکراین دو کشتی جنگی به دریای سیاه می فرستد

انگلیس در حمایت از اوکراین دو کشتی جنگی به دریای سیاه می فرستد